Posted on

Marknadsför ditt event med nyhetsbrev

I dagens digitaliserade samhälle finns det en global konkurrens om att synas och sticka ut från mängden. Om du planerar att anordna ett event behöver du därför satsa på marknadsföring. Marknadsföring är ett framgångsrikt sätt att sprida budskapet om ditt event och uppmuntra människor att dyka upp. En framgångsrik marknadsföring bör så långt det går rikta sig till din målgrupp för att få ut det mesta av den energi, kreativitet och pengar du spenderar.

Ett sätt att nå målgruppen med all information är genom att skapa och skicka snygga nyhetsbrev med hjälp av Ungapped. Ungapped är en fullfjädrad plattform för digital marknadsföring som erbjuder ett brett utbud av verktyg. Du kan känna dig trygg med Ungapped eftersom de är experter på allt som har med digital kommunikation att göra. Faktum är att marknadsföring via e-post och nyhetsbrev är otroligt effektivt. De flesta professionella marknadsförare bedömer det som den mest effektiva marknadsföringskanalen för att generera intäkter.

Plattformen Ungapped har alla funktioner du behöver för att effektivt skapa digitala nyhetsbrev:

  • 100 procent responsivt.
  • Automatiserat välkomst-mail.
  • Dela i sociala medier.
  • Färdiga mallar.
  • Förhandsgranskning av nyhetsbrev i dator, mobil och surfplatta.
  • Utförlig och snygg statistikrapport.

Ett bevis på plattformens effektivitet är deras tusentals nöjda kunder som till exempel Chalmers, JM, Svenskt Näringsliv, LO och Skandiamäklarna.

Ungapped är flexibla då de erbjuder tre olika planer för nyhetsbrev som kan passa dig: Basic (99 kronor per månad), Pro (599 kronor per månad) och Enterprise (få en offert). Ta kontakt med dem för gratis rådgivning om du har svårt att bestämma dig för vad passar dig bäst.

4 tips på en framgångsrik marknadsföring

Här kommer fyra praktiska tips på hur du ökar chanserna att lyckas med din marknadsföring av ditt event:

1. Bestäm ett mål – Det första du behöver göra är att bestämma ett mål, en budget och några mätvärden som du kan använda för att utvärdera framgången av ditt event. Till exempel kan du använda de smidiga enkätverktygen som Ungapped erbjuder för att veta hur nöjda deltagarna blev.

2. Marknadsför på rätt platser – Du bör marknadsföra på rätt platser för att dina budskap ska nå din målgrupp. Detta gör du lättast genom att analysera målgruppens demografiska faktorer, såsom kön, ålder, inkomst, familjesituation och utbildning.

3. Fokusera på en social kanal – Vid första åtanke kanske du vill använda alla stora sociala medietjänster som Facebook, YouTube, Instagram och Twitter. Dock är det bättre att fokusera en kanal eftersom det är utmanande att lägga den tid och energi som krävs för att bli framgångsrik på alla.

4. Utvärdera resultaten – Efter en genomförd marknadsföring är det klokt att utvärdera resultaten för att se hur effektiv den var. Om resultaten var bra vet du att den fungerar och om det fattades bör du undersöka vad som kan förbättras. Till din hjälp har du verktygen i Ungapped.